söndag 1 januari 2017

Aktieinnehav 1/1 2017

En liten tillbaka blick på 2016 rent affärsmässigt vad gäller aktier så har jag som en del andra innehav i Smart Energy Sweden Group. Som i början på året blev utslängda från aktietorget, naiv som man här eller rättare sagt kär i aktien(vilket är det sämsta man kan göra) så behöll jag aktien och trodde den skulle gå upp till åtminstone mitt Gav som ligger på 0,47kr. Nu har man bestämt sig för att dubbellista sig utomlands på börserna i Berlin och Düsseldorf och en emission är också på g. Känns som om det är bara att köra på då aktien nu ligger på 0,13kr vilket är -73%. Kommer dock inte visa denna aktie i mitt innehav, men ni vet nu att den finns där.

Har dessutom ett antal aktier i Koggbron, vilket är ett fastighetsbolag som självmant avlistat sig för att göra ett antal fastighetsaffärer och sedan lista sig igen, det har nu gått 3 år utan en minsta hint om listning, faktum är att väldigt lite information kommer ut på deras hemsidan, får nog ta och skicka ett mail och höra läget i företaget. Kommer dock inte visa denna aktie i mitt innehav, men ni vet nu att den finns där.


Innehavet ser ut som följande, S/L står för var jag lagt min stopploss, till vilket pris jag säljer av ifall det inte går åt rätt håll. Som ni ser är jag inte likvid vilket är ett problem då jag har ett antal aktier under bevakning, Peace.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar