söndag 26 april 2015

Koggbron fastigheter flipp eller flopp?

Har haft ögonen på Koggbron Fastigheter AB(tidigare Business Control Systems). 29 december 2014 beslöts att BCS bland annat skulle byta namn till Koggbron Fastigheter AB och framledes vara ett fastighetsbolag. Köpte in mig tidigare i år under ett annat konto jag har, därav har jag inte redovisat det i mitt innehav. 16 april gick man ut med att man " tagit ett strategisk beslut att marknadsnoteringen skall upphöra". "Handeln på Aktietorget i bolagets aktie kommer därför upphöra per imorgon 17 april". Läste på några forum att man tyckte det var för jävligt när man endast hade en börsdag att bestämma sig för att behålla eller sälja sin aktie innan den avnoterades. Blev något fundersam när man då inte hade läst deras pressmeddelande den 15 april där man skriver " Som ett led i den pågående nynoteringprocessen av Koggbron genomför bolagets huvudägare genom försäljning/överlåtelse av existerande aktier, en ägarspridning i syfte att öka bolagets antal aktieägare. Började söka runt på nätet och hittade denna artikeln http://www.realtid.se/ArticlePages/201412/22/20141222125431_Realtid535/20141222125431_Realtid535.dbp.asp . Bestämde mig för att behålla aktien efter den 17 april när jag läst denna artikeln. Efter börsens stängning den 17 april gick man ut med ett pressmeddelande på hemsidan, där man skriver, " Koggbron Fastigheter AB genomför för närvarande ett omfattande förvärvsarbete i syfte att skapa substans och förutsättningar för en bred ägarspridning. Styrelsen att tagit beslut om att förbereda en notering vid Nasdaq First North efter förvärvsprogrammet genomförts." Koggbron har i daxläget en fastighet som är värderat till 141 miljoner. Som rubriken säger flipp eller flopp, det återstår att se.

http://koggbron.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar